Khamis, 5 Oktober 2017 | By: jelikweyh

Siput Gergasi

Pada suatu malam , saya dan adik baru pulang . sebelum menutup pagar rumah , kami suka melihat pokok-pokok yang di tanam . entah bagaimana , saya terjumpa seekor siput besar di bawah pohon jambu albino kami . adik saya memang penggeli , jadi dia tak akan sentuh siput tuh . saya pun musykil apa yang membuatkan siput ini jadi macam gergasi . pokok-pokok siapa yang dia dah jahanamkan ? ahahaha . kalau tak percaya , sila rujuk gambar .




teringat adengan Mei Mei dalam Upin dan Ipin yang mengajar apakah haiwan yang patut dan tidak patut ada di tanaman . 

Saya sengaja meletakkan siput itu di tengah jalan dalam posisi terbalik untuk menguji hipotesis bahawa siput boleh mengubah posisi sendiri . esok pagi dah ada balik kat bawah pohon jambu kami . cengkerangnya keras betul . lepas tuh tak tahu ke mana dia menghilang . 

tapi kan , ada ke orang bela siput babi ? tengok gaya macam besau dia tuh macam dibela .  

P/S : happy birthday to my ex-love . I still love you , awww ! hopefully the card reach you on time .

0 ulasan:

Catat Ulasan

Pandangan mestilah yang tidak menyentuh sensitiviti .