Rabu, 25 Oktober 2017 | By: jelikweyh

Assalamualaykum PJ & Bas Hijau Percuma

Hari ini saya ke KL untuk beberapa temuduga dan saya telah pergi ke PJ . Setelah beberapa tahun tinggal di Penang , kembali ke KL semacam going down to the memory lane , gittewww . ada sedikit yang dah berubah . di LRT Universiti dah ada mall baru , KL Gateway . jadi agak janggal di telinga apabila pengumuman dalam LRT "KL Gateway Universiti" . LRT Bangsar pula disebut sebagai "Bank Rakyat Bangsar" . Perhentian akhir LRT pula bukanlah Kelana Jaya tetapi Putra Heights . jalur subway makin berselirat , lol . tanah lapang sebelah NSTP sebelum sampai Maybank Bangsar tuh ( dulu tanah Unilever kalau tak silap ) , macam tengah nak jadi taman . 

paling best kat PJ ada PJ city buses #PJCityBus #BasFree #Freebus #BasHijau , sebenarnya bas rapid tapi dicat hijau dan ianya percuma . siap ada free wifi . tapi saya tak kisah sangat wifi tuh sebab saya lebih menikmati pemandangan dan mengimbau kenangan manis dan nakal serta mengenyit mata kat foreigners . owh , sempat gerimis ( hujan renyai-renyai ) tadi . saya sempat merayau ke Amcorp Mall dan NU Sentral untuk mengukur keluasan , lol . sebab bas percuma , saya merayau cari kerja skali . bagus YB yang jaga PJ . rasa macam membuak nak kembali ke KL . tapi itulah , saya tak dapat angle yang bagus untuk menangkap gambar bas hijau percuma ini . untuk bas PJ01 dan PJ02 ( setakat yang saya tahu ) , boleh dinaiki di LRT Asia Jaya dan LRT Taman Jaya .



 

0 ulasan:

Catat Ulasan

Pandangan mestilah yang tidak menyentuh sensitiviti .